E-lojalitet för heminrednings- och möbelbranschen
(2015) FEKH29 20151Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syftet med denna studie är att ur ett konsumentperspektiv skapa en djupare förståelse för vilka företagsrelaterade faktorer som kan leda till kundlojalitet inom heminrednings- och möbelbranschen på internet. Vår uppsats teoretiska referensram grundar sig i teorier som består av modeller och begrepp knutna till lojalitet, kundnöjdhet, förtroende och engagemang.Uppsatsens empiri består av erhållna svar från tolv semistrukturerade intervjuer med respondenter i åldrarna 23-30 år. Vi har utifrån vårt teoretiska ramverk i samband med uppsatsens empiri kommit fram till att leveranstid, kundservice och produktinformation kan vara lojalitetsskapande faktorer för heminrednings- och möbelbranschen på internet för studiens deltagare
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/7766362
- author
- Sjögren, Mimmi LU ; Olin, Joakim LU and Larsson, Camilla LU
- supervisor
-
- Lars Carlman LU
- organization
- alternative title
- E-loyalty for the interior design and furniture industry
- course
- FEKH29 20151
- year
- 2015
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- företagsrelaterade faktorer., relativ attityd, E-lojalitet, heminrednings- och möbelbranschen, återköpsbeteende
- language
- Swedish
- id
- 7766362
- date added to LUP
- 2015-08-27 11:23:57
- date last changed
- 2015-08-27 11:23:57
@misc{7766362, abstract = {{Syftet med denna studie är att ur ett konsumentperspektiv skapa en djupare förståelse för vilka företagsrelaterade faktorer som kan leda till kundlojalitet inom heminrednings- och möbelbranschen på internet. Vår uppsats teoretiska referensram grundar sig i teorier som består av modeller och begrepp knutna till lojalitet, kundnöjdhet, förtroende och engagemang.Uppsatsens empiri består av erhållna svar från tolv semistrukturerade intervjuer med respondenter i åldrarna 23-30 år. Vi har utifrån vårt teoretiska ramverk i samband med uppsatsens empiri kommit fram till att leveranstid, kundservice och produktinformation kan vara lojalitetsskapande faktorer för heminrednings- och möbelbranschen på internet för studiens deltagare}}, author = {{Sjögren, Mimmi and Olin, Joakim and Larsson, Camilla}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{E-lojalitet för heminrednings- och möbelbranschen}}, year = {{2015}}, }