How to Stimulate the Sales of Liquefied Natural Gas Vehicles - A Case Study in Belgium
(2018) MVEM12 20181Studies in Environmental Science
- Abstract
- Liquefied Natural Gas is a clean and lower carbon alternative to diesel in the heavy road transport sector. It is established as a system in Netherlands and is in the preliminary phase in Belgium with three existing LNG filling stations. Belgium is one of the most heavily trafficked countries in Europe with poor air quality, making it an interesting market for establishing a LNG system. Truck manufacturers lack a sufficiently clear picture of the market in Belgium to formulate marketing strategies for Liquefied Natural Gas Vehicles. The aim of this work is to outline parameters for marketing strategies to stimulate the sales of L-NGV in Belgium. This work is accomplished via the generation of a case study. In order to formulate marketing... (More)
- Liquefied Natural Gas is a clean and lower carbon alternative to diesel in the heavy road transport sector. It is established as a system in Netherlands and is in the preliminary phase in Belgium with three existing LNG filling stations. Belgium is one of the most heavily trafficked countries in Europe with poor air quality, making it an interesting market for establishing a LNG system. Truck manufacturers lack a sufficiently clear picture of the market in Belgium to formulate marketing strategies for Liquefied Natural Gas Vehicles. The aim of this work is to outline parameters for marketing strategies to stimulate the sales of L-NGV in Belgium. This work is accomplished via the generation of a case study. In order to formulate marketing strategies, the driving forces and barriers in LNG uptake are identified. This is made through interviews with Belgian transport companies with experience in LNG. Feedback and communication with relevant Scania employees are gathered in order to place barriers and drivers in the context of a manufacturer perspective. The results show substantial evidence that there are a suite of drivers that have a great potential to drive a significant increase in L-NGV in Belgium. This works also indicates that there are several risk-related issues for the transport companies that first need to be solved in order for substantial growth in L-NGV. In particular, the transport customers sometimes perceive risks greater than they are in reality. The key risks affecting risk-aversion were found to be the uncertainty of Total Cost of Ownership, residual value of the vehicle, secondary market, and the performance of the technology. Many of these risks can be reduced by marketing strategies, but some are more challenging than others. Suggestion for future research is to compare the residual value for L-NGV and diesel-powered trucks. (Less)
- Popular Abstract (Swedish)
- Belgien är en av de mest trafikerade länderna i Europa. Det här leder till dålig luftkvalité som är direkt skadligt för befolkningen, vilket är något som har uppmärksammats på de senare åren. Ett alternativ till diesel för tung lastbilstrafik är flytande naturgas (LNG), vilket har flera fördelar med mindre utsläpp av NOx, SOx, partiklar och växthusgaser. LNG är ett alternativt bränsle som är kommersiellt relativt nytt i Europa, men används storskaligt i andra marknader som i USA och Kina. Det här arbetet undersöker vad för marknadsstrategier som kan appliceras på den belgiska marknaden för att köra på LNG istället för diesel. Det finns även ekonomiska fördelar att köra på LNG då priset på gas är signifikant lägre än diesel. Även om det... (More)
- Belgien är en av de mest trafikerade länderna i Europa. Det här leder till dålig luftkvalité som är direkt skadligt för befolkningen, vilket är något som har uppmärksammats på de senare åren. Ett alternativ till diesel för tung lastbilstrafik är flytande naturgas (LNG), vilket har flera fördelar med mindre utsläpp av NOx, SOx, partiklar och växthusgaser. LNG är ett alternativt bränsle som är kommersiellt relativt nytt i Europa, men används storskaligt i andra marknader som i USA och Kina. Det här arbetet undersöker vad för marknadsstrategier som kan appliceras på den belgiska marknaden för att köra på LNG istället för diesel. Det finns även ekonomiska fördelar att köra på LNG då priset på gas är signifikant lägre än diesel. Även om det finns miljö- och ekonomiska fördelar så känner sig transportföretag osäkra på att investera i systemet. I min resa till Belgien där intervjuer med åkerier gjordes så upplevde de att det fortfarande många osäkerheter inom systemet som måste lösas innan de känner sig trygga nog för att investera inom LNG, vilket kan vara andrahandsmarknaden, regleringar och infrastruktur. Det finns även en stor kunskapsbrist som gör så att de upplever risker större än vad de är i verkligheten, som t.ex. säkerheten och körträning. Det här kan lösas med marknadsstrategier som leasing, stöttning i andrahandsmarknaden och kunskap/utbildning. I det här arbetet så visar det sig att det finns en stor potential och intresse att köra på LNG i den belgiska marknaden, men att det finns ett flertal barriärer som måste lösas för att kunna ha en signifikant ökning. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/8948152
- author
- Sterner, Pontus LU
- supervisor
-
- Philip Peck LU
- organization
- course
- MVEM12 20181
- year
- 2018
- type
- H2 - Master's Degree (Two Years)
- subject
- keywords
- LNG Belgium Scania Sustainaility Alternative Fuel Transport
- language
- English
- id
- 8948152
- date added to LUP
- 2018-06-15 14:28:24
- date last changed
- 2018-06-15 14:28:24
@misc{8948152, abstract = {{Liquefied Natural Gas is a clean and lower carbon alternative to diesel in the heavy road transport sector. It is established as a system in Netherlands and is in the preliminary phase in Belgium with three existing LNG filling stations. Belgium is one of the most heavily trafficked countries in Europe with poor air quality, making it an interesting market for establishing a LNG system. Truck manufacturers lack a sufficiently clear picture of the market in Belgium to formulate marketing strategies for Liquefied Natural Gas Vehicles. The aim of this work is to outline parameters for marketing strategies to stimulate the sales of L-NGV in Belgium. This work is accomplished via the generation of a case study. In order to formulate marketing strategies, the driving forces and barriers in LNG uptake are identified. This is made through interviews with Belgian transport companies with experience in LNG. Feedback and communication with relevant Scania employees are gathered in order to place barriers and drivers in the context of a manufacturer perspective. The results show substantial evidence that there are a suite of drivers that have a great potential to drive a significant increase in L-NGV in Belgium. This works also indicates that there are several risk-related issues for the transport companies that first need to be solved in order for substantial growth in L-NGV. In particular, the transport customers sometimes perceive risks greater than they are in reality. The key risks affecting risk-aversion were found to be the uncertainty of Total Cost of Ownership, residual value of the vehicle, secondary market, and the performance of the technology. Many of these risks can be reduced by marketing strategies, but some are more challenging than others. Suggestion for future research is to compare the residual value for L-NGV and diesel-powered trucks.}}, author = {{Sterner, Pontus}}, language = {{eng}}, note = {{Student Paper}}, title = {{How to Stimulate the Sales of Liquefied Natural Gas Vehicles - A Case Study in Belgium}}, year = {{2018}}, }