Förtroendets betydelse för konsumenter i en digitaliserad värld - En kvalitativ studie i marknadsföringspsykologi inom apoteksbranschen
(2019) FEKH29 20182Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syftet med studien är undersöka och kartlägga hur konsumenters förtroende bevaras vid övergång från fysisk aktör till digital inom apoteksbranschen. Uppsatsen är som via en kvalitativ forskningsmetod via en abduktiv forskningsansats. Analys och slutsats bygger på empiri som erhållits genom datainsamling från semistrukturerade djupintervjuer. Genom analys av det empiriska materialet tillsammans med existerande teori har slutsatsen dragits att förtroendet förändras vid övergång till digitala plattformar. Detta via ökat krav på disciplin, navigation och ansvar.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/8971500
- author
- Löfsten Oscarsson, Lowisa LU ; Germer, Carolina LU and Holmgren, Hanna LU
- supervisor
- organization
- alternative title
- The meaning of trust for consumers in a digitized world - A qualitative study on marketing psychology in the pharmacy industry
- course
- FEKH29 20182
- year
- 2019
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Förtroendebaserad marknadsföring, marknadsföringspsykologi, digitalisering
- language
- Swedish
- id
- 8971500
- date added to LUP
- 2019-03-27 11:42:50
- date last changed
- 2019-03-27 11:42:50
@misc{8971500, abstract = {{Syftet med studien är undersöka och kartlägga hur konsumenters förtroende bevaras vid övergång från fysisk aktör till digital inom apoteksbranschen. Uppsatsen är som via en kvalitativ forskningsmetod via en abduktiv forskningsansats. Analys och slutsats bygger på empiri som erhållits genom datainsamling från semistrukturerade djupintervjuer. Genom analys av det empiriska materialet tillsammans med existerande teori har slutsatsen dragits att förtroendet förändras vid övergång till digitala plattformar. Detta via ökat krav på disciplin, navigation och ansvar.}}, author = {{Löfsten Oscarsson, Lowisa and Germer, Carolina and Holmgren, Hanna}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Förtroendets betydelse för konsumenter i en digitaliserad värld - En kvalitativ studie i marknadsföringspsykologi inom apoteksbranschen}}, year = {{2019}}, }