Kunskap och lärande i beslutsprocesser. Gynnas gemensamt lärande i propositionen ” Ett förtydligat statligt ansvar för vissa kärntekniska verksamheter”?
(2022) STVK02 20221Department of Political Science
- Abstract (Swedish)
- Denna undersökning har undersökt om propositionen ”Ett förtydligat statligt ansvar för vissa kärntekniska verksamheter” gynnar gemensamt lärande i deltagande för att leda till gemensam kunskapsproduktion under beslutsprocesser utifrån Cuppens (2010) CCM ramverk för att möjliggöra bättre kunskapsanvändning i beslutsprocesser. Studien genomfördes genom att identifiera ett problemområde som är ostrukturerat i dess form enligt Hisschemöller och Hoppes (1995) konceptualisering och därefter göra en innehållsanalys genom att identifiera genomgripande teman i propositionen och i remissinstansernas uttalanden som deltog i propositionen. Resultatet tydde på att det fanns brister i hur remissinstanserna behandlas för att gynna ett gemensamt lärande... (More)
- Denna undersökning har undersökt om propositionen ”Ett förtydligat statligt ansvar för vissa kärntekniska verksamheter” gynnar gemensamt lärande i deltagande för att leda till gemensam kunskapsproduktion under beslutsprocesser utifrån Cuppens (2010) CCM ramverk för att möjliggöra bättre kunskapsanvändning i beslutsprocesser. Studien genomfördes genom att identifiera ett problemområde som är ostrukturerat i dess form enligt Hisschemöller och Hoppes (1995) konceptualisering och därefter göra en innehållsanalys genom att identifiera genomgripande teman i propositionen och i remissinstansernas uttalanden som deltog i propositionen. Resultatet tydde på att det fanns brister i hur remissinstanserna behandlas för att gynna ett gemensamt lärande och att deltagandet i propositioner borde ske i en annan form för att gynna gemensamt lärande i deltagandet (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/9080070
- author
- Blonde, Staffan LU
- supervisor
- organization
- course
- STVK02 20221
- year
- 2022
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- CCM, gemensamt lärande, problemstrukturering, beslutsprocesser, kunskapsanvändning
- language
- Swedish
- id
- 9080070
- date added to LUP
- 2022-07-03 08:05:10
- date last changed
- 2022-07-03 08:05:10
@misc{9080070, abstract = {{Denna undersökning har undersökt om propositionen ”Ett förtydligat statligt ansvar för vissa kärntekniska verksamheter” gynnar gemensamt lärande i deltagande för att leda till gemensam kunskapsproduktion under beslutsprocesser utifrån Cuppens (2010) CCM ramverk för att möjliggöra bättre kunskapsanvändning i beslutsprocesser. Studien genomfördes genom att identifiera ett problemområde som är ostrukturerat i dess form enligt Hisschemöller och Hoppes (1995) konceptualisering och därefter göra en innehållsanalys genom att identifiera genomgripande teman i propositionen och i remissinstansernas uttalanden som deltog i propositionen. Resultatet tydde på att det fanns brister i hur remissinstanserna behandlas för att gynna ett gemensamt lärande och att deltagandet i propositioner borde ske i en annan form för att gynna gemensamt lärande i deltagandet}}, author = {{Blonde, Staffan}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Kunskap och lärande i beslutsprocesser. Gynnas gemensamt lärande i propositionen ” Ett förtydligat statligt ansvar för vissa kärntekniska verksamheter”?}}, year = {{2022}}, }