När varumärken möts: En fallstudie om offentliga personers framställning i marknadsföring
(2024) FEKH29 20241Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Titel: När varumärken möts: En fallstudie om offentliga personers framställning i marknadsföring
Datum: 2024-05-30
Kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå - 15 Högskolepoäng
Författare: Casper Kull, Gustav Langley, Joel Sörensen
Handledare: Peter Svensson
Nyckelord: Personamarknadsföring, offentliga personer, personligt varumärke, kontrollerad media, okontrollerad media.
Frågeställning: Hur framställs mänskliga attribut som associeras med influencers, skådespelare, och författare i kontrollerad och okontrollerad media?
Syfte: Studien ämnar att undersöka hur offentliga personers persona framställs i kontrollerad och okontrollerad media för att öppna en dialog om ämnet samt bidra till Brand Management.
Metod:... (More) - Titel: När varumärken möts: En fallstudie om offentliga personers framställning i marknadsföring
Datum: 2024-05-30
Kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå - 15 Högskolepoäng
Författare: Casper Kull, Gustav Langley, Joel Sörensen
Handledare: Peter Svensson
Nyckelord: Personamarknadsföring, offentliga personer, personligt varumärke, kontrollerad media, okontrollerad media.
Frågeställning: Hur framställs mänskliga attribut som associeras med influencers, skådespelare, och författare i kontrollerad och okontrollerad media?
Syfte: Studien ämnar att undersöka hur offentliga personers persona framställs i kontrollerad och okontrollerad media för att öppna en dialog om ämnet samt bidra till Brand Management.
Metod: Fallstudien använder en induktiv forskningsmetod med målstyrd urvalsmetod och hämtade andrahandsdata i form av artiklar, kampanjer och offentliga framträdande av fallen.
Teoretiska perspektiv: Dimensions of Brand Personality, kvalitativ innehållsanalys och befintlig litteratur används för att analysera mediepresentationer av offentliga personer.
Resultat: Studien finner att det uppkommer en diskrepans mellan attributassociationer i okontrollerad och kontrollerad media förutom två undantag som upptäcktes.
Slutsats: Företag styr och använder omänskliga attributsassociationer i kontrollerad media som inte beaktas i okontrollerad media där det även en risk finns i mötet mellan varumärken då kontrollen försvinner. (Less) - Abstract (Swedish)
- Title: When Brands Meet: A Case Study on Public Figures' Representation in Marketing
Date: 2024-05-30
Course: FEKH29 - Bachelor's Thesis in Marketing - 15 Credits
Authors: Casper Kull, Gustav Langley, Joel Sörensen
Supervisor: Peter Svensson
Keywords: Persona Marketing, Public Figures, Personal Brand, Controlled Media, Uncontrolled Media.
Research question: How are human characteristics associated with influencers, actors, and authors in controlled and uncontrolled media portrayed?
Purpose: The study aims to analyze how the persona of public figures is represented in controlled and uncontrolled media to open a subject dialogue and contribute to Brand Management.
Methodology: The case study utilized an inductive, targeted research... (More) - Title: When Brands Meet: A Case Study on Public Figures' Representation in Marketing
Date: 2024-05-30
Course: FEKH29 - Bachelor's Thesis in Marketing - 15 Credits
Authors: Casper Kull, Gustav Langley, Joel Sörensen
Supervisor: Peter Svensson
Keywords: Persona Marketing, Public Figures, Personal Brand, Controlled Media, Uncontrolled Media.
Research question: How are human characteristics associated with influencers, actors, and authors in controlled and uncontrolled media portrayed?
Purpose: The study aims to analyze how the persona of public figures is represented in controlled and uncontrolled media to open a subject dialogue and contribute to Brand Management.
Methodology: The case study utilized an inductive, targeted research method. Secondhand data in the form of articles, marketing campaigns, and public appearances were collected in each case.
Theoretical Perspective: Dimensions of Brand Personality, qualitative content analysis, and existing literature are used to study media representations of public figures.
Results: The study finds that there is a discrepancy between attribute associations in uncontrolled and controlled media outside of two exceptions that were discovered.
Conclusion: Companies control and use unhuman attributes in controlled media which are not considered in uncontrolled media where there also is a risk in the cooperation between brands because the control disappears. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/9154091
- author
- Sörensen, Joel LU ; Kull, Casper LU and Langley, Gustav LU
- supervisor
- organization
- course
- FEKH29 20241
- year
- 2024
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Persona Marketing, Public Figures, Personal Brand, Controlled Media, Uncontrolled Media. Personamarknadsföring, offentliga personer, personligt varumärke, kontrollerad media, okontrollerad media.
- language
- Swedish
- id
- 9154091
- date added to LUP
- 2024-06-28 11:35:21
- date last changed
- 2024-06-28 11:35:21
@misc{9154091, abstract = {{Title: When Brands Meet: A Case Study on Public Figures' Representation in Marketing Date: 2024-05-30 Course: FEKH29 - Bachelor's Thesis in Marketing - 15 Credits Authors: Casper Kull, Gustav Langley, Joel Sörensen Supervisor: Peter Svensson Keywords: Persona Marketing, Public Figures, Personal Brand, Controlled Media, Uncontrolled Media. Research question: How are human characteristics associated with influencers, actors, and authors in controlled and uncontrolled media portrayed? Purpose: The study aims to analyze how the persona of public figures is represented in controlled and uncontrolled media to open a subject dialogue and contribute to Brand Management. Methodology: The case study utilized an inductive, targeted research method. Secondhand data in the form of articles, marketing campaigns, and public appearances were collected in each case. Theoretical Perspective: Dimensions of Brand Personality, qualitative content analysis, and existing literature are used to study media representations of public figures. Results: The study finds that there is a discrepancy between attribute associations in uncontrolled and controlled media outside of two exceptions that were discovered. Conclusion: Companies control and use unhuman attributes in controlled media which are not considered in uncontrolled media where there also is a risk in the cooperation between brands because the control disappears.}}, author = {{Sörensen, Joel and Kull, Casper and Langley, Gustav}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{När varumärken möts: En fallstudie om offentliga personers framställning i marknadsföring}}, year = {{2024}}, }