Strategisk kommunikation i uppförsbacke
(2024) SKDK11 20241Department of Strategic Communication
- Abstract
- This qualitative research study investigates how and why humor is used in brand communication through a small content analysis and two focus group interviews. The focus group interviews include both Generation Z, who have grown up with social media, and Generation X, who do not have the same experience with social media usage. The study uses the low-cost airline Ryanair as its focal point and analyzes their brand communication on Instagram and TikTok.
Ryanair is an airline facing challenges as they often receive criticism and have many shortcomings and customer complaints. The use of humor in their brand communication shows that consumers' perception of the airline becomes more positive. Using humorous memes on social media creates a... (More) - This qualitative research study investigates how and why humor is used in brand communication through a small content analysis and two focus group interviews. The focus group interviews include both Generation Z, who have grown up with social media, and Generation X, who do not have the same experience with social media usage. The study uses the low-cost airline Ryanair as its focal point and analyzes their brand communication on Instagram and TikTok.
Ryanair is an airline facing challenges as they often receive criticism and have many shortcomings and customer complaints. The use of humor in their brand communication shows that consumers' perception of the airline becomes more positive. Using humorous memes on social media creates a participatory culture where consumers engage with familiar elements and develop a stronger relationship with the brand. By utilizing humor in their brand communication on social media, they enhance their brand image and consumer brand perception. (Less) - Abstract (Swedish)
- Denna kvalitativa forskningsstudie undersöker hur och varför humor används i varumärkeskommunikation genom en mindre innehållsanalys och två fokusgruppintervjuer. Fokusgruppintervjuerna inkluderar både generation Z, som har växt upp med sociala medier, samt generation X, som inte har samma erfarenhet av användning av sociala medier. I studien avser man lågprisbolaget Ryanair som undersökningens utgångspunkt och man analyserar deras varumärkeskommunikation på Instagram och TikTok.
Ryanair är ett flygbolag som arbetar i uppförsbacke då de ofta får kritik och har många brister och kundklagomål efter sig. Med hjälp av användning av humor i varumärkeskommunikationen framkommer det att konsumenternas syn på flygbolaget lättas upp och man får... (More) - Denna kvalitativa forskningsstudie undersöker hur och varför humor används i varumärkeskommunikation genom en mindre innehållsanalys och två fokusgruppintervjuer. Fokusgruppintervjuerna inkluderar både generation Z, som har växt upp med sociala medier, samt generation X, som inte har samma erfarenhet av användning av sociala medier. I studien avser man lågprisbolaget Ryanair som undersökningens utgångspunkt och man analyserar deras varumärkeskommunikation på Instagram och TikTok.
Ryanair är ett flygbolag som arbetar i uppförsbacke då de ofta får kritik och har många brister och kundklagomål efter sig. Med hjälp av användning av humor i varumärkeskommunikationen framkommer det att konsumenternas syn på flygbolaget lättas upp och man får en mer positiv inställning till företaget. Att använda humoristiska memes på sociala medier skapar en deltagarkultur där konsumenterna tar del av igenkännighetsfaktorer och får en starkare relation till varumärket. Genom att använda sig av humor som varumärkeskommunikation på sina sociala medier stärker de sitt varumärkes image samt varumärkesuppfattningen hos konsumenterna. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/9155965
- author
- Olsson, Ellen LU and Persson, Moa
- supervisor
- organization
- course
- SKDK11 20241
- year
- 2024
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Strategic communication, brand communication, humor, social media, Ryanair, brand resonance, consumer attitude.
- language
- Swedish
- id
- 9155965
- date added to LUP
- 2024-08-27 10:30:35
- date last changed
- 2024-08-27 10:30:35
@misc{9155965, abstract = {{This qualitative research study investigates how and why humor is used in brand communication through a small content analysis and two focus group interviews. The focus group interviews include both Generation Z, who have grown up with social media, and Generation X, who do not have the same experience with social media usage. The study uses the low-cost airline Ryanair as its focal point and analyzes their brand communication on Instagram and TikTok. Ryanair is an airline facing challenges as they often receive criticism and have many shortcomings and customer complaints. The use of humor in their brand communication shows that consumers' perception of the airline becomes more positive. Using humorous memes on social media creates a participatory culture where consumers engage with familiar elements and develop a stronger relationship with the brand. By utilizing humor in their brand communication on social media, they enhance their brand image and consumer brand perception.}}, author = {{Olsson, Ellen and Persson, Moa}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Strategisk kommunikation i uppförsbacke}}, year = {{2024}}, }