Låt oss kalla det skolkultur. Om betydelsen av normativt försvarbara och meningsaktiverande praktiker för förbättrade skolprestationer.
(2012) In Locus
Please use this url to cite or link to this publication:
https://lup.lub.lu.se/record/3632185
- author
- Trondman, Mats ; Krantz, Sophie ; Petersson, Karina and Barmark, Mimmi Maria LU
- organization
- publishing date
- 2012
- type
- Contribution to journal
- publication status
- published
- subject
- keywords
- sociologi, sociology
- in
- Locus
- issue
- 3
- publisher
- Institutionen för individ, omvärld och lärande vid Lärarhögskolan i Stockholm
- ISSN
- 1100-3197
- language
- Swedish
- LU publication?
- yes
- id
- 6a952620-98f0-429e-9dc8-04fb90a7fabc (old id 3632185)
- date added to LUP
- 2016-04-01 15:04:49
- date last changed
- 2018-11-21 20:33:00
@article{6a952620-98f0-429e-9dc8-04fb90a7fabc, author = {{Trondman, Mats and Krantz, Sophie and Petersson, Karina and Barmark, Mimmi Maria}}, issn = {{1100-3197}}, keywords = {{sociologi; sociology}}, language = {{swe}}, number = {{3}}, publisher = {{Institutionen för individ, omvärld och lärande vid Lärarhögskolan i Stockholm}}, series = {{Locus}}, title = {{Låt oss kalla det skolkultur. Om betydelsen av normativt försvarbara och meningsaktiverande praktiker för förbättrade skolprestationer.}}, year = {{2012}}, }