Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Byggandet av Skånes varumärke-– en undersökning utifrån ett korporativt synsätt med fokus på intern kommunikation

Alvsten, Jesper and Lindeberg, Daniel (2005)
Department of Business Administration
Abstract (Swedish)
Syftet med uppsatsen är att undersöka varu-märkeslagets samstämmighet i synen på utvalda områden i byggandet av Skånes varumärke. Vi finner att den interna samstämmigheten inom värderingarna inom Region Skåne överlag är god, men behöver förbättras när det gäller strategin för hur visionerna för varumärket skall förverkligas. Genom att applicera den korporativa varumärkesteorin på Region Skåne finner vi även att denna har ett förklaringsvärde när det gäller att förstå och analysera en regions process med att bygga ett varumärke.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Alvsten, Jesper and Lindeberg, Daniel
supervisor
organization
year
type
H1 - Master's Degree (One Year)
subject
keywords
Varumärkesbyggande, samstämmighet, varumärkeslag, värderingar, identitet, Management of enterprises, Företagsledning, management
language
Swedish
id
1340633
date added to LUP
2005-01-12 00:00:00
date last changed
2012-04-02 15:28:20
@misc{1340633,
  abstract     = {{Syftet med uppsatsen är att undersöka varu-märkeslagets samstämmighet i synen på utvalda områden i byggandet av Skånes varumärke. Vi finner att den interna samstämmigheten inom värderingarna inom Region Skåne överlag är god, men behöver förbättras när det gäller strategin för hur visionerna för varumärket skall förverkligas. Genom att applicera den korporativa varumärkesteorin på Region Skåne finner vi även att denna har ett förklaringsvärde när det gäller att förstå och analysera en regions process med att bygga ett varumärke.}},
  author       = {{Alvsten, Jesper and Lindeberg, Daniel}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Byggandet av Skånes varumärke-– en undersökning utifrån ett korporativt synsätt med fokus på intern kommunikation}},
  year         = {{2005}},
}