Byggandet av Skånes varumärke-– en undersökning utifrån ett korporativt synsätt med fokus på intern kommunikation
(2005)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syftet med uppsatsen är att undersöka varu-märkeslagets samstämmighet i synen på utvalda områden i byggandet av Skånes varumärke. Vi finner att den interna samstämmigheten inom värderingarna inom Region Skåne överlag är god, men behöver förbättras när det gäller strategin för hur visionerna för varumärket skall förverkligas. Genom att applicera den korporativa varumärkesteorin på Region Skåne finner vi även att denna har ett förklaringsvärde när det gäller att förstå och analysera en regions process med att bygga ett varumärke.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1340633
- author
- Alvsten, Jesper and Lindeberg, Daniel
- supervisor
- organization
- year
- 2005
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- Varumärkesbyggande, samstämmighet, varumärkeslag, värderingar, identitet, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1340633
- date added to LUP
- 2005-01-12 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 15:28:20
@misc{1340633, abstract = {{Syftet med uppsatsen är att undersöka varu-märkeslagets samstämmighet i synen på utvalda områden i byggandet av Skånes varumärke. Vi finner att den interna samstämmigheten inom värderingarna inom Region Skåne överlag är god, men behöver förbättras när det gäller strategin för hur visionerna för varumärket skall förverkligas. Genom att applicera den korporativa varumärkesteorin på Region Skåne finner vi även att denna har ett förklaringsvärde när det gäller att förstå och analysera en regions process med att bygga ett varumärke.}}, author = {{Alvsten, Jesper and Lindeberg, Daniel}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Byggandet av Skånes varumärke-– en undersökning utifrån ett korporativt synsätt med fokus på intern kommunikation}}, year = {{2005}}, }