In odd we trust- Hur ett mindre svenskt modeföretag kommunicerar sin identitet
(2008)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur ett litet svenskt modeföretag kommunicerar sin identitet med fallstudie på Odd Molly. Ansatsen har varit abduktiv och en kvalitativ studie har genomförts. Det teoretiska ramverket utgörs av ett managementperspektiv på hur identitet skapas utifrån Frans Melins modell och hur denna kan kommuniceras.Den centrala delen av analysen har varit att förstå hur ett litet svenskt modeföretag kan kommunicera sin identitet. Det empiriska materialet som legat till grund för analysen har bestått av en djupintervju med nyckelperson inom Odd Molly, observationer av återförsäljare samt interna dokument och pressmaterial. Ur ett företagsperspektiv har det framkommit att fallföretaget Odd Molly besitter en... (More)
- Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur ett litet svenskt modeföretag kommunicerar sin identitet med fallstudie på Odd Molly. Ansatsen har varit abduktiv och en kvalitativ studie har genomförts. Det teoretiska ramverket utgörs av ett managementperspektiv på hur identitet skapas utifrån Frans Melins modell och hur denna kan kommuniceras.Den centrala delen av analysen har varit att förstå hur ett litet svenskt modeföretag kan kommunicera sin identitet. Det empiriska materialet som legat till grund för analysen har bestått av en djupintervju med nyckelperson inom Odd Molly, observationer av återförsäljare samt interna dokument och pressmaterial. Ur ett företagsperspektiv har det framkommit att fallföretaget Odd Molly besitter en särpräglad identitet. Företaget använder sig även av intressanta sätt att kommunicera sin identitet och skapar närhet till konsumenten genom användning av mjuka värden och emotionella säljargument. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1340973
- author
- Sträng, Emelie ; Albrecht, Nina and Gustaf-Janson, Emmy
- supervisor
- organization
- year
- 2008
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Identitet, storytelling, kommunikation, relationsmarknadsföring, Odd Molly, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1340973
- date added to LUP
- 2008-01-17 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 16:54:54
@misc{1340973, abstract = {{Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur ett litet svenskt modeföretag kommunicerar sin identitet med fallstudie på Odd Molly. Ansatsen har varit abduktiv och en kvalitativ studie har genomförts. Det teoretiska ramverket utgörs av ett managementperspektiv på hur identitet skapas utifrån Frans Melins modell och hur denna kan kommuniceras.Den centrala delen av analysen har varit att förstå hur ett litet svenskt modeföretag kan kommunicera sin identitet. Det empiriska materialet som legat till grund för analysen har bestått av en djupintervju med nyckelperson inom Odd Molly, observationer av återförsäljare samt interna dokument och pressmaterial. Ur ett företagsperspektiv har det framkommit att fallföretaget Odd Molly besitter en särpräglad identitet. Företaget använder sig även av intressanta sätt att kommunicera sin identitet och skapar närhet till konsumenten genom användning av mjuka värden och emotionella säljargument.}}, author = {{Sträng, Emelie and Albrecht, Nina and Gustaf-Janson, Emmy}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{In odd we trust- Hur ett mindre svenskt modeföretag kommunicerar sin identitet}}, year = {{2008}}, }