Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Strategic Human Resource Management-ett medel att förbättra kundnöjdheten i serviceföretag

Sylvén, Charlotta and Von Axelson, Cecilia (2004)
Department of Business Administration
Abstract (Spanish)
Motivationsskapande åtgärder är avgörande för de anställdas nöjdhet inom organisationen. Vad som motiverar de anställda varierar från individ till individ. Vårt resultat visar att det existerar ett samband mellan de anställdas nöjdhet och hur väl organisationens strategi, struktur, utvärderingar och belöningar stämmer överens med olika karriärinriktningar och drivkrafter. Studien visar även att de anställdas nöjdhet påverkar kundernas nöjdhet med servicen.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Sylvén, Charlotta and Von Axelson, Cecilia
supervisor
organization
year
type
H1 - Master's Degree (One Year)
subject
keywords
Strategic Human Resource Management, motivation, service, karriärinriktningar, kundnöjdhet, Management of enterprises, Företagsledning, management
language
Swedish
id
1342568
date added to LUP
2004-01-16 00:00:00
date last changed
2012-04-02 14:52:45
@misc{1342568,
  abstract     = {{Motivationsskapande åtgärder är avgörande för de anställdas nöjdhet inom organisationen. Vad som motiverar de anställda varierar från individ till individ. Vårt resultat visar att det existerar ett samband mellan de anställdas nöjdhet och hur väl organisationens strategi, struktur, utvärderingar och belöningar stämmer överens med olika karriärinriktningar och drivkrafter. Studien visar även att de anställdas nöjdhet påverkar kundernas nöjdhet med servicen.}},
  author       = {{Sylvén, Charlotta and Von Axelson, Cecilia}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Strategic Human Resource Management-ett medel att förbättra kundnöjdheten i serviceföretag}},
  year         = {{2004}},
}