Varumärken- att betrakta som symboler för produkter eller image?
(2001)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Uppsatsen behandlar problematiken om när ett varumärke ses som en symbol för produkten eller för en image, t.ex. en livsstil. Berör ett företags mission och vision, symboler och tecken, varumärkets image och konsumentens image samt produktens och varumärkets livscyklar.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1345969
- author
- Rosander, Sara ; Schäfer, Malin and Torngren, Märta
- supervisor
- organization
- year
- 2001
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- varumärken, symbolik, image, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1345969
- date added to LUP
- 2001-10-05 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 14:09:10
@misc{1345969, abstract = {{Uppsatsen behandlar problematiken om när ett varumärke ses som en symbol för produkten eller för en image, t.ex. en livsstil. Berör ett företags mission och vision, symboler och tecken, varumärkets image och konsumentens image samt produktens och varumärkets livscyklar.}}, author = {{Rosander, Sara and Schäfer, Malin and Torngren, Märta}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Varumärken- att betrakta som symboler för produkter eller image?}}, year = {{2001}}, }