Varumärken och ägodelar i hemmet - en studie om svenska kvinnors förhållanden till varumärken och ägodelar i heminredningen
(2005)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Studiens syfte var att undersöka svenska kvinnors förhållanden till varumärken och ägodelar i heminredningen. För att förstå varför förhållandena antar olika former undersökte vi även vilka variabler som inverkar på de kvinnliga konsumenternas beteende. Undersökningen byggde på en kvalitativ studie innehållande djupintervjuer, observationer, bild- och projektivteknik med åtta kvinnliga konsumenter.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1346045
- author
- Leide, Lena ; Grafström, Erica and Hall, Emma
- supervisor
- organization
- year
- 2005
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- heminredning, varumärke, ägodelar, konsumentbeteende, relationer, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1346045
- date added to LUP
- 2005-02-01 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 15:23:07
@misc{1346045,
abstract = {{Studiens syfte var att undersöka svenska kvinnors förhållanden till varumärken och ägodelar i heminredningen. För att förstå varför förhållandena antar olika former undersökte vi även vilka variabler som inverkar på de kvinnliga konsumenternas beteende. Undersökningen byggde på en kvalitativ studie innehållande djupintervjuer, observationer, bild- och projektivteknik med åtta kvinnliga konsumenter.}},
author = {{Leide, Lena and Grafström, Erica and Hall, Emma}},
language = {{swe}},
note = {{Student Paper}},
title = {{Varumärken och ägodelar i hemmet - en studie om svenska kvinnors förhållanden till varumärken och ägodelar i heminredningen}},
year = {{2005}},
}