Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Varumärke.com – en studie i att kommunicera sin varumärkesidentitet på internet

Eklund, Andreas and Dornonville De La Cour, Pierre (2008)
Department of Business Administration
Abstract (Swedish)
Dagens samhälle har blivit alltmer komplext vilket lett till att företag måste söka nya tillvägagångssätt för att hävda sig i den alltmer rådande konkurrensen. Företag måste i och med globaliseringens framfart bli mer effektiva i sin marknadsföring och på något vis skapa mervärde hos konsumenten för att urskilja sig gentemot sina konkurrenter. Uppsatsen Varumärke.com behandlar huruvida företag kan komma att förmedla mervärde via sin varumärkesidentitet med hjälp av internet som ett kommunikationsverktyg.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Eklund, Andreas and Dornonville De La Cour, Pierre
supervisor
organization
year
type
M2 - Bachelor Degree
subject
keywords
Identitet, internet, marknadskommunikation, personlighet, varumärke, Management of enterprises, Företagsledning, management
language
Swedish
id
1349162
date added to LUP
2008-01-17 00:00:00
date last changed
2012-04-02 16:55:04
@misc{1349162,
  abstract     = {{Dagens samhälle har blivit alltmer komplext vilket lett till att företag måste söka nya tillvägagångssätt för att hävda sig i den alltmer rådande konkurrensen. Företag måste i och med globaliseringens framfart bli mer effektiva i sin marknadsföring och på något vis skapa mervärde hos konsumenten för att urskilja sig gentemot sina konkurrenter. Uppsatsen Varumärke.com behandlar huruvida företag kan komma att förmedla mervärde via sin varumärkesidentitet med hjälp av internet som ett kommunikationsverktyg.}},
  author       = {{Eklund, Andreas and Dornonville De La Cour, Pierre}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Varumärke.com – en studie i att kommunicera sin varumärkesidentitet på internet}},
  year         = {{2008}},
}