Butiksmarknadsföringens påverkan på konsumenternas inköp
(2003)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Butiksmarknadsföringens påverkan på konsumenters inköp handlar beskriver en studie som gjordes på ICA Tuna i Lund. Undersökningen genomfördes under en vecka. Tanken var att genom att undersöka utvalda konsumenters kvittion kunna hitta samband till de olika kampanjer som genomförts i butiken under veckan. För att kunna genomföra studien har författarna utvecklat en teoretisk modell som bygger på Kotlers 4 P.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1351654
- author
- Envall, Lisa ; Mörner, Signe and Dybeck, Jenny
- supervisor
- organization
- year
- 2003
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- butiksmarknadsföring, kuponger, rabatt, demonstrationer, sambandsexponering, detaljhandeln, dagligvarubranschen, sales promotion, ICA Kvantum, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1351654
- date added to LUP
- 2003-10-16 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 14:48:33
@misc{1351654, abstract = {{Butiksmarknadsföringens påverkan på konsumenters inköp handlar beskriver en studie som gjordes på ICA Tuna i Lund. Undersökningen genomfördes under en vecka. Tanken var att genom att undersöka utvalda konsumenters kvittion kunna hitta samband till de olika kampanjer som genomförts i butiken under veckan. För att kunna genomföra studien har författarna utvecklat en teoretisk modell som bygger på Kotlers 4 P.}}, author = {{Envall, Lisa and Mörner, Signe and Dybeck, Jenny}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Butiksmarknadsföringens påverkan på konsumenternas inköp}}, year = {{2003}}, }