Provokativ Marknadsföring
(2011)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Provokativ marknadsföring kan positivt påverka attityder
gentemot annonser och varumärken samt generera positiva
emotioner. Beroende på utvärderingens grad av
komplexitet kan dessa emotioner påverka attityderna.
Bakomliggande organisation påverkar sannolikt inte
attityder gentemot en provokativ annons.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1786226
- author
- Meincke, Fredric ; Grennard, Mathias and Assarsson Richter, Felix
- supervisor
- organization
- year
- 2011
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Marknadsföring, provokation, organisationstyper, attityder, emotioner, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1786226
- date added to LUP
- 2011-01-14 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 18:39:20
@misc{1786226, abstract = {{Provokativ marknadsföring kan positivt påverka attityder gentemot annonser och varumärken samt generera positiva emotioner. Beroende på utvärderingens grad av komplexitet kan dessa emotioner påverka attityderna. Bakomliggande organisation påverkar sannolikt inte attityder gentemot en provokativ annons.}}, author = {{Meincke, Fredric and Grennard, Mathias and Assarsson Richter, Felix}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Provokativ Marknadsföring}}, year = {{2011}}, }