Spelar storleken roll? Varumärkesportföljens effekt på arbetsgivarvarumärket. En fallstudie på Procordia och OLW.
(2011) FEKP90 20111Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- I denna uppsats har vi genom fallstudier på Procordia och OLW, undersökt hur studenters perception av företags arbetsgivarvarumärke påverkas av storleken på varumärkesportföljen. Detta har gjorts genom kvalitativa intervjuer med anställda på de olika företagen och specialister samt en kvantitativ undersökning bland studenter vid Lunds och Uppsala universitet. Då Procordia och OLW båda ägs av Orkla ASA, bidrog det med ytterligare en dimension. I uppsatsen får läsaren svar på varumärkesportföljens storleks inverkan på arbetsgivarvarumärket, vilka faktorer som påverkar studenters uppfattning av en arbetsgivares attraktivitet samt hur existerande teoretiska modeller kan modifieras för att bättre tillgodose koncerners inverkan på deras företags... (More)
- I denna uppsats har vi genom fallstudier på Procordia och OLW, undersökt hur studenters perception av företags arbetsgivarvarumärke påverkas av storleken på varumärkesportföljen. Detta har gjorts genom kvalitativa intervjuer med anställda på de olika företagen och specialister samt en kvantitativ undersökning bland studenter vid Lunds och Uppsala universitet. Då Procordia och OLW båda ägs av Orkla ASA, bidrog det med ytterligare en dimension. I uppsatsen får läsaren svar på varumärkesportföljens storleks inverkan på arbetsgivarvarumärket, vilka faktorer som påverkar studenters uppfattning av en arbetsgivares attraktivitet samt hur existerande teoretiska modeller kan modifieras för att bättre tillgodose koncerners inverkan på deras företags arbetsgivarvarumärken. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1977472
- author
- Malmgren, Johanna and Aru, Philip
- supervisor
- organization
- course
- FEKP90 20111
- year
- 2011
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- Företagsledning, management, student, varumärkesportfölj, arbetsgivarvarumärke, Management of enterprises
- language
- Swedish
- id
- 1977472
- date added to LUP
- 2011-05-23 00:00:00
- date last changed
- 2012-11-13 11:29:13
@misc{1977472, abstract = {{I denna uppsats har vi genom fallstudier på Procordia och OLW, undersökt hur studenters perception av företags arbetsgivarvarumärke påverkas av storleken på varumärkesportföljen. Detta har gjorts genom kvalitativa intervjuer med anställda på de olika företagen och specialister samt en kvantitativ undersökning bland studenter vid Lunds och Uppsala universitet. Då Procordia och OLW båda ägs av Orkla ASA, bidrog det med ytterligare en dimension. I uppsatsen får läsaren svar på varumärkesportföljens storleks inverkan på arbetsgivarvarumärket, vilka faktorer som påverkar studenters uppfattning av en arbetsgivares attraktivitet samt hur existerande teoretiska modeller kan modifieras för att bättre tillgodose koncerners inverkan på deras företags arbetsgivarvarumärken.}}, author = {{Malmgren, Johanna and Aru, Philip}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Spelar storleken roll? Varumärkesportföljens effekt på arbetsgivarvarumärket. En fallstudie på Procordia och OLW.}}, year = {{2011}}, }