Employer Branding - en studie om att passa ihop
(2011) FEKP90 20111Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Fenomenet employer branding studeras utifrån en induktiv ansats. Individens upplevelser står i fokus. Studiens resultat visar att employer branding är en ömsesidig process som handlar om möten mellan individer. Differentieringen sker på känslomässiga grunder snarare än praktiska. Genom employer branding förstärks organisationsidentiteten genom att uppfattningen om företaget bildas redan innan anställning. Detta utmanar traditionella föreställningar om när socialiseringsprocessen börjar.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1981310
- author
- Persson, Lisa and Nilsson, Ingrid
- supervisor
- organization
- course
- FEKP90 20111
- year
- 2011
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- Management of enterprises, Kunskapsföretag, Socialisering, Corporate branding, Employer Branding, Organisationsidentitet, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1981310
- date added to LUP
- 2011-05-24 00:00:00
- date last changed
- 2012-11-13 11:56:31
@misc{1981310, abstract = {{Fenomenet employer branding studeras utifrån en induktiv ansats. Individens upplevelser står i fokus. Studiens resultat visar att employer branding är en ömsesidig process som handlar om möten mellan individer. Differentieringen sker på känslomässiga grunder snarare än praktiska. Genom employer branding förstärks organisationsidentiteten genom att uppfattningen om företaget bildas redan innan anställning. Detta utmanar traditionella föreställningar om när socialiseringsprocessen börjar.}}, author = {{Persson, Lisa and Nilsson, Ingrid}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Employer Branding - en studie om att passa ihop}}, year = {{2011}}, }