Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Employer Brand - att attrahera, motivera och behålla generation Y för att stärka framtidens konkurrenskraft

Dyrssen, Filip ; Aru, Helena and Persson Stiernswärd, Louise (2011)
Department of Business Administration
Abstract (Swedish)
Syftet med uppsatsen är att Att undersöka och förstå hur företag arbetar med employer branding och hur employer brand-arbetet kan användas för att attrahera, motivera och behålla medarbetare ur generation Y. Studiens resultat visar att företag arbetar med employer branding externt i attraherandet av potentiella medarbetare genom att kommunicera unika arbetsgivarerbjudanden. Internt förankras employer brand med syfte att motivera och behålla medarbetare. Företag framhäver aspekter i sitt employer brand som tilltalar generation Y.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Dyrssen, Filip ; Aru, Helena and Persson Stiernswärd, Louise
supervisor
organization
year
type
M2 - Bachelor Degree
subject
keywords
Employer branding, Generation Y, arbetsgivarerbjudande, rekryteringsbudskap, Procordia, Management of enterprises, Företagsledning, management
language
Swedish
id
2062950
date added to LUP
2011-06-01 00:00:00
date last changed
2012-04-02 19:11:21
@misc{2062950,
  abstract     = {{Syftet med uppsatsen är att Att undersöka och förstå hur företag arbetar med employer branding och hur employer brand-arbetet kan användas för att attrahera, motivera och behålla medarbetare ur generation Y. Studiens resultat visar att företag arbetar med employer branding externt i attraherandet av potentiella medarbetare genom att kommunicera unika arbetsgivarerbjudanden. Internt förankras employer brand med syfte att motivera och behålla medarbetare. Företag framhäver aspekter i sitt employer brand som tilltalar generation Y.}},
  author       = {{Dyrssen, Filip and Aru, Helena and Persson Stiernswärd, Louise}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Employer Brand - att attrahera, motivera och behålla generation Y för att stärka framtidens konkurrenskraft}},
  year         = {{2011}},
}