Modern Marknadsföring - En studie om företags användande av sociala medier
(2011)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syftet med denna uppsats är att granska relevanta teorier kring marknadsföring och forskning kopplat till sociala medier. Med hjälp av teoretisk granskning och empiriska undersökningar analyseras de faktorer som företag och organisationer bör ta hänsyn till avseende användandet av sociala medier. Avslutningsvis presenteras en modell som beskriver ett strategiskt tillvägagångssött för hur företag bör agera vid användandet av sociala medier.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/2158141
- author
- Persson, Evelina ; Zetterman, Caroline ; Augustsson, Fredrik and Laufeld, Linn
- supervisor
- organization
- year
- 2011
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Sociala medier, marknadsföringsstrategi, interaktion, relationsskapande, Integrated Marketing Communications, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 2158141
- date added to LUP
- 2011-05-31 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 19:07:23
@misc{2158141, abstract = {{Syftet med denna uppsats är att granska relevanta teorier kring marknadsföring och forskning kopplat till sociala medier. Med hjälp av teoretisk granskning och empiriska undersökningar analyseras de faktorer som företag och organisationer bör ta hänsyn till avseende användandet av sociala medier. Avslutningsvis presenteras en modell som beskriver ett strategiskt tillvägagångssött för hur företag bör agera vid användandet av sociala medier.}}, author = {{Persson, Evelina and Zetterman, Caroline and Augustsson, Fredrik and Laufeld, Linn}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Modern Marknadsföring - En studie om företags användande av sociala medier}}, year = {{2011}}, }