Önskas en badrock eller ett trevligt bemötande?
(2011)Department of Service Studies
- Abstract (Swedish)
- Sammanfattning
Titel: ”Önskas en badrock eller ett trevligt bemötande?” Författare: Fredrik Lundeborg, Emeli Madsen och Emil Nilsson Utbildning: Kandidatprogrammet för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Malin Zillinger och Fredrik Nilsson Syfte: Vårt syfte är att undersöka den värdeskapande processen vid hotellvistelser för affärsresenärer. Vad är viktigt för en affärsresenär och vad skapar värde vid en övernattning på hotell. Finns det någon gemensam nämnare som skapar värde för samtliga affärsresenärer och vilken är då denna? Frågeställningar: - Vad värdesätter en affärsresenär vid en hotellvistelse?
- Finns det någon skillnad i uppskattningen av hårda och mjuka värden? Metod: Det empiriska materialet... (More) - Sammanfattning
Titel: ”Önskas en badrock eller ett trevligt bemötande?” Författare: Fredrik Lundeborg, Emeli Madsen och Emil Nilsson Utbildning: Kandidatprogrammet för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Malin Zillinger och Fredrik Nilsson Syfte: Vårt syfte är att undersöka den värdeskapande processen vid hotellvistelser för affärsresenärer. Vad är viktigt för en affärsresenär och vad skapar värde vid en övernattning på hotell. Finns det någon gemensam nämnare som skapar värde för samtliga affärsresenärer och vilken är då denna? Frågeställningar: - Vad värdesätter en affärsresenär vid en hotellvistelse?
- Finns det någon skillnad i uppskattningen av hårda och mjuka värden? Metod: Det empiriska materialet härstammar från den enkät-undersökning vi utfört på hotell Scandic Kramer i Malmö samt från de intervjuer vi genomfört med informanter från undersökningsgruppen. Det empiriska materialet är därefter analyserat med hjälp av de valda teorierna. Nyckelord: Affärsresenär, värde, konsumtion, hotell Resultat: Efter arbetets slut kan vi nu konstatera att värdet på en hotellupplevelse för en affärsresenär uppfattas olika och är inget generellt utan snarare högst individuellt (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/2166529
- author
- Madsen, Emeli ; Nilsson, Emil and Lundeborg, Fredrik
- supervisor
- organization
- year
- 2011
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- affärsresenär, värde, konsumtion, hotell
- language
- Swedish
- id
- 2166529
- date added to LUP
- 2011-09-24 00:00:00
- date last changed
- 2018-10-18 10:18:19
@misc{2166529, abstract = {{Sammanfattning Titel: ”Önskas en badrock eller ett trevligt bemötande?” Författare: Fredrik Lundeborg, Emeli Madsen och Emil Nilsson Utbildning: Kandidatprogrammet för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Malin Zillinger och Fredrik Nilsson Syfte: Vårt syfte är att undersöka den värdeskapande processen vid hotellvistelser för affärsresenärer. Vad är viktigt för en affärsresenär och vad skapar värde vid en övernattning på hotell. Finns det någon gemensam nämnare som skapar värde för samtliga affärsresenärer och vilken är då denna? Frågeställningar: - Vad värdesätter en affärsresenär vid en hotellvistelse? - Finns det någon skillnad i uppskattningen av hårda och mjuka värden? Metod: Det empiriska materialet härstammar från den enkät-undersökning vi utfört på hotell Scandic Kramer i Malmö samt från de intervjuer vi genomfört med informanter från undersökningsgruppen. Det empiriska materialet är därefter analyserat med hjälp av de valda teorierna. Nyckelord: Affärsresenär, värde, konsumtion, hotell Resultat: Efter arbetets slut kan vi nu konstatera att värdet på en hotellupplevelse för en affärsresenär uppfattas olika och är inget generellt utan snarare högst individuellt}}, author = {{Madsen, Emeli and Nilsson, Emil and Lundeborg, Fredrik}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Önskas en badrock eller ett trevligt bemötande?}}, year = {{2011}}, }