Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Förändringen av förväntningsgapet mellan revisor och klient

Hallberg, Ludvig LU ; Holm, Mathilda and Prior, Cecilia (2015) FEKH69 20142
Department of Business Administration
Abstract
The purpose of the thesis is to investigate how the expectation gap between auditors and clients has changed as several new regulations linked to audit have been implemented. We want this thesis to examine some of the newly implemented regulatory changes in audit, and whether these might have had an impact on the change of the expectation gap. We also want to gather statements from experts concerning the impact of the new regulations on the perception of audit and the auditor's role. We intend to capture clients’ and auditors’ perceptions of the expectation gap and the potential impact of regulatory frameworks on the expectation gap.

The method used consists partly of a qualitative study based on semi-structured interviews with clients... (More)
The purpose of the thesis is to investigate how the expectation gap between auditors and clients has changed as several new regulations linked to audit have been implemented. We want this thesis to examine some of the newly implemented regulatory changes in audit, and whether these might have had an impact on the change of the expectation gap. We also want to gather statements from experts concerning the impact of the new regulations on the perception of audit and the auditor's role. We intend to capture clients’ and auditors’ perceptions of the expectation gap and the potential impact of regulatory frameworks on the expectation gap.

The method used consists partly of a qualitative study based on semi-structured interviews with clients and auditors as well as a qualitative article-study. (Less)
Abstract (Swedish)
Uppsatsen syftar till att undersöka hur förväntningsgapet mellan revisor och klient har förändrats i takt med att många nya regelverk kopplade till revision har tillkommit. Vi vill med denna uppsats undersöka några av de regelverksändringar kopplade till revision som har implementerats och om de kan tänkas ha haft någon inverkan på förändringen av förväntningsgapet. Vi vill även samla experters uttalanden kring huruvida dessa nya regelverk har påverkat uppfattningen om revision och revisorns roll. Vi avser att fånga klienters och revisorers uppfattning om förväntningsgapet och regelverkens eventuella påverkan på detta.

Metoden som har använts utgörs dels av en kvalitativ undersökning med semi-strukturerade intervjuer med klienter och... (More)
Uppsatsen syftar till att undersöka hur förväntningsgapet mellan revisor och klient har förändrats i takt med att många nya regelverk kopplade till revision har tillkommit. Vi vill med denna uppsats undersöka några av de regelverksändringar kopplade till revision som har implementerats och om de kan tänkas ha haft någon inverkan på förändringen av förväntningsgapet. Vi vill även samla experters uttalanden kring huruvida dessa nya regelverk har påverkat uppfattningen om revision och revisorns roll. Vi avser att fånga klienters och revisorers uppfattning om förväntningsgapet och regelverkens eventuella påverkan på detta.

Metoden som har använts utgörs dels av en kvalitativ undersökning med semi-strukturerade intervjuer med klienter och revisorer och dels av en kvalitativ artikelstudie. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Hallberg, Ludvig LU ; Holm, Mathilda and Prior, Cecilia
supervisor
organization
course
FEKH69 20142
year
type
M2 - Bachelor Degree
subject
keywords
Förväntningsgap, förväntningar, revisor, klient, revision, förändring
language
Swedish
id
5045104
date added to LUP
2015-06-24 10:50:32
date last changed
2015-06-24 10:50:32
@misc{5045104,
  abstract     = {{The purpose of the thesis is to investigate how the expectation gap between auditors and clients has changed as several new regulations linked to audit have been implemented. We want this thesis to examine some of the newly implemented regulatory changes in audit, and whether these might have had an impact on the change of the expectation gap. We also want to gather statements from experts concerning the impact of the new regulations on the perception of audit and the auditor's role. We intend to capture clients’ and auditors’ perceptions of the expectation gap and the potential impact of regulatory frameworks on the expectation gap. 

The method used consists partly of a qualitative study based on semi-structured interviews with clients and auditors as well as a qualitative article-study.}},
  author       = {{Hallberg, Ludvig and Holm, Mathilda and Prior, Cecilia}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Förändringen av förväntningsgapet mellan revisor och klient}},
  year         = {{2015}},
}