Advanced

Revised CEAP classification for chronic verrous disorders

Eklof, Bo G. LU ; Rutherford, RB; Bergan, JJ; Carpentier, PH; Gloviczki, P; Kistner, RL; Meissner, MH; Moneta, GL; Myers, K and Padberg, FI, et al. (2005) In Phlebologie 34(4). p.220-225
Abstract (Swedish)
Abstract in German

Die CEAP-Klassifizierung für chronische Venenleiden wurde 1994 durch ein internationales Ad-hoc-Komitee des American Venous Forum entwickelt, durch die Society for Vascular Surgery unterstützt und 1995 in die „Reporting Standards in Venous Disease“ inkorporiert. Inzwischen benutzen die meisten publizierten klinischen Arbeiten das CEAPSystem, ganz oder in Teilen. Um die Klassifizierung nicht als statisches System zu belassen, hat ein Ad-hoc-Komitee des American Venous Forum in Zusammenarbeit mit einem internationalen Verbindungskomitee eine Reihe von praktischen Änderungen empfohlen, die in diesem Konsensusbericht aufgelistet sind. Diese beinhalten eine Verfeinerung verschiedener Definitionen, welche der... (More)
Abstract in German

Die CEAP-Klassifizierung für chronische Venenleiden wurde 1994 durch ein internationales Ad-hoc-Komitee des American Venous Forum entwickelt, durch die Society for Vascular Surgery unterstützt und 1995 in die „Reporting Standards in Venous Disease“ inkorporiert. Inzwischen benutzen die meisten publizierten klinischen Arbeiten das CEAPSystem, ganz oder in Teilen. Um die Klassifizierung nicht als statisches System zu belassen, hat ein Ad-hoc-Komitee des American Venous Forum in Zusammenarbeit mit einem internationalen Verbindungskomitee eine Reihe von praktischen Änderungen empfohlen, die in diesem Konsensusbericht aufgelistet sind. Diese beinhalten eine Verfeinerung verschiedener Definitionen, welche der Beschreibung von chronischen Venenerkrankungen dienen, eine Verfeinerung der C-Klassen von CEAP, der Zusatz der Beschreibung n (no venous abnormality), das Datum der Klassifizierung, die Untersuchungsstufe sowie, als einfachere Alternative zur vollen (fortgeschrittenen) CEAP-Klassifizierung, die Einführung einer Basis-CEAP-Version. Es ist wichtig, darauf hinzuweisen, dass CEAP eine deskriptive Klassifizierung darstellt, wogegen das „Venous severity scoring“ sowie Lebensqualitäts- Scores Instrumente für longitudinale Outcome-Studien darstellen.



Abstract in French

La classification CEAP pour les troubles veineux chroniques a été développée en 1994 par un comité international ad hoc de l’American Venous Forum, soutenue par la Society for Vascular Surgery et intégrée aux Reporting Standards in Venous Disease en 1995. Entre-temps, la plupart des travaux cliniques publiés utilisent complètement ou partiellement le système CEAP. Afin que cette classification ne devienne pas un système statique, un comité ad hoc de l’American Venous Forum a, en collaboration avec un comité de liaison international, recommandé toute une série de modifications pratiques, énumérées dans ce rapport de consensus. Celles-ci comprennent une amélioration des différentes définitions servant à la description d’affections veineuses chroniques, une amélioration des classes C du CEAP, l’ajout de la description n (no venous abnormality), la date de la classification, le degré d’investigation ainsi que l’introduction d’une version CEAP de base comme alternative plus simple à la classification CEAP complète (avancée). Il est important d’indiquer que le CEAP représente une classification descriptive, alors que le « Venous severity scoring » ainsi que les scores de la qualité de vie représentent des instruments pour les études longitudinales permettant d’évaluer les résultats. (Less)
Abstract
The CEAP classification for chronic venous disorders (CVD) was developed in 1994 by an international ad hoc committee of the American Venous Forum, endorsed by the Society for Vascular Surgery, and incorporated into "Reporting Standards in Venous Disease" in 1995. Today most published clinical papers use all or portions of CEAP. Rather than have it stand as a static classification system, an ad hoc committee of the American Venous Forum, working with an international liaison committee, has recommended a number of practical changes, detailed in this consensus report. These include refinement of several definitions used in describing CVD; refinement of the C classes of CEAP, addition of the descriptor n (no venous abnormality identified);... (More)
The CEAP classification for chronic venous disorders (CVD) was developed in 1994 by an international ad hoc committee of the American Venous Forum, endorsed by the Society for Vascular Surgery, and incorporated into "Reporting Standards in Venous Disease" in 1995. Today most published clinical papers use all or portions of CEAP. Rather than have it stand as a static classification system, an ad hoc committee of the American Venous Forum, working with an international liaison committee, has recommended a number of practical changes, detailed in this consensus report. These include refinement of several definitions used in describing CVD; refinement of the C classes of CEAP, addition of the descriptor n (no venous abnormality identified); elaboration of the date of classification and level of investigation; and as a simpler alternative to the full (advanced) CEAP classification, introduction of a basic CEAP version. It is important to stress that CEAP is a descriptive classification, whereas venous severity scoring and quality of life scores are instruments for longitudinal research to assess outcomes. (Less)
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Contribution to journal
publication status
published
subject
keywords
CEAP-Klassifizierung, CEAP classification, chronic venous disorders
in
Phlebologie
volume
34
issue
4
pages
220 - 225
publisher
Schattauer
external identifiers
  • wos:000231833900005
ISSN
0939-978X
language
German
LU publication?
yes
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alternative location
http://www.schattauer.de/index.php?id=590&L=1&artikel=3244&cHash=aa749d8b48
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2008-01-11 15:12:34
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  author       = {Eklof, Bo G. and Rutherford, RB and Bergan, JJ and Carpentier, PH and Gloviczki, P and Kistner, RL and Meissner, MH and Moneta, GL and Myers, K and Padberg, FI and Perrin, M and Ruckley, CV and Smith, PC and Wakefield, TW},
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