Att Märka Ord
(2016) LTH:s 9:e pedagogiska inspirationskonferens, 2016 In Pedagogiska inspirationskonferensen LTH 9.- Abstract (Swedish)
- Även om det är ytterst få av den undervisande personalen på Lunds tekniska högskola som medvetet skulle göra skillnad på kvinnliga respektive manliga studenter så förekommer det ändå. Det finns alltid en risk att undermedvetet ge fördelar/nackdelar av olika slag till olika grupper av studenter. För att undersöka detta gjordes en kvantitativ bedömning av kommunikationen mellan olika studentgrupper och en övningsassistent på ett laborativt moment på en kurs i solvärmeteknik. Resultatet visar på små skillnader hur övningsassistenten pratar med studentgrupper beroende på deras sammansättning ur ett genusperspektiv.
Please use this url to cite or link to this publication:
https://lup.lub.lu.se/record/3668228d-78a6-4ebb-aa5a-972dc43341a9
- author
- Davidsson, Henrik LU
- organization
- publishing date
- 2016-12-16
- type
- Chapter in Book/Report/Conference proceeding
- publication status
- published
- subject
- keywords
- Kommunikation mellan övningsassistent och studenter, Kvantitativ bedömning, genusperspektiv
- categories
- Higher Education
- host publication
- 9:e Pedagogiska Inspirationskonferensen 2016
- series title
- Pedagogiska inspirationskonferensen LTH
- volume
- 9
- pages
- 2 pages
- publisher
- Lund University
- conference name
- LTH:s 9:e pedagogiska inspirationskonferens, 2016
- conference location
- Lund, Sweden
- conference dates
- 2016-12-15 - 2016-12-15
- ISSN
- 2003-377X
- 2003-3761
- language
- Swedish
- LU publication?
- yes
- id
- 3668228d-78a6-4ebb-aa5a-972dc43341a9
- alternative location
- http://www.lth.se/fileadmin/lth/genombrottet/konferens2016/52_Davidsson.pdf
- date added to LUP
- 2016-12-13 13:28:17
- date last changed
- 2019-12-16 10:00:09
@inproceedings{3668228d-78a6-4ebb-aa5a-972dc43341a9, abstract = {{Även om det är ytterst få av den undervisande personalen på Lunds tekniska högskola som medvetet skulle göra skillnad på kvinnliga respektive manliga studenter så förekommer det ändå. Det finns alltid en risk att undermedvetet ge fördelar/nackdelar av olika slag till olika grupper av studenter. För att undersöka detta gjordes en kvantitativ bedömning av kommunikationen mellan olika studentgrupper och en övningsassistent på ett laborativt moment på en kurs i solvärmeteknik. Resultatet visar på små skillnader hur övningsassistenten pratar med studentgrupper beroende på deras sammansättning ur ett genusperspektiv.}}, author = {{Davidsson, Henrik}}, booktitle = {{9:e Pedagogiska Inspirationskonferensen 2016}}, issn = {{2003-377X}}, keywords = {{Kommunikation mellan övningsassistent och studenter; Kvantitativ bedömning; genusperspektiv}}, language = {{swe}}, month = {{12}}, publisher = {{Lund University}}, series = {{Pedagogiska inspirationskonferensen LTH}}, title = {{Att Märka Ord}}, url = {{http://www.lth.se/fileadmin/lth/genombrottet/konferens2016/52_Davidsson.pdf}}, volume = {{9}}, year = {{2016}}, }