Thought Leadership - Positionering baserat på Kunskap
(2011) FEKP90 20121Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Thought Leadership är en kunskapsbaserad position, som The Big Four vill uppnå hos sina kunder. Målet är att positionera sig, och positionen underbyggs av kunskap internt hos revisionsbolaget. Thought Leadership är ett omfattande arbete, som det skyltas lite med. Kännedomen hos konsumenter är lågt och det är viktigt att ta hänsyn till i arbetet med Thought Leadership, för att nå önskad effekt.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/2004297
- author
- Lorentzon, Lars and Uddbäck, Sebastian
- supervisor
- organization
- course
- FEKP90 20121
- year
- 2011
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- management, Företagsledning, Management of enterprises, Branding, Positionering, The Big Four, Revisionsbolag, Thought Leadership, Knowledge Management
- language
- Swedish
- id
- 2004297
- date added to LUP
- 2011-05-23 00:00:00
- date last changed
- 2012-11-13 07:42:41
@misc{2004297, abstract = {{Thought Leadership är en kunskapsbaserad position, som The Big Four vill uppnå hos sina kunder. Målet är att positionera sig, och positionen underbyggs av kunskap internt hos revisionsbolaget. Thought Leadership är ett omfattande arbete, som det skyltas lite med. Kännedomen hos konsumenter är lågt och det är viktigt att ta hänsyn till i arbetet med Thought Leadership, för att nå önskad effekt.}}, author = {{Lorentzon, Lars and Uddbäck, Sebastian}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Thought Leadership - Positionering baserat på Kunskap}}, year = {{2011}}, }