Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Konsumenternas upplevda bilder av dagligvaruhandelns varumärken i sociala medier

Persson, Johanna and Huba, Madeleine (2011) FEKP90 20111
Department of Business Administration
Abstract (Swedish)
Jämförandet av handelskedjornas kommunicerade varumärkesidentiteter och konsumenternas, på Facebook uttryckta, varumärkesbilder visade att dessa i huvudsak överensstämde. Det kunde vidare ej heller utrönas någon nämnvärd informationsspridning i två andra omfattande sociala medier, Youtube och Twitter. Detta föraranlände författarna att dra slutsatserna att konsumenter, med den ökade möjligheten till informationsspridning i sociala medier, inte skapar sig egna bilder av dagligvaruhandelns varumärken däri.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Persson, Johanna and Huba, Madeleine
supervisor
organization
course
FEKP90 20111
year
type
H1 - Master's Degree (One Year)
subject
keywords
management, Företagsledning, Management of enterprises, Sociala medier, Varumärkesidentitet, Varumärkesbild, Dagligvaruhandeln, Varumärkesuppbyggnad
language
Swedish
id
2007612
date added to LUP
2011-05-24 00:00:00
date last changed
2012-11-14 06:36:07
@misc{2007612,
  abstract     = {{Jämförandet av handelskedjornas kommunicerade varumärkesidentiteter och konsumenternas, på Facebook uttryckta, varumärkesbilder visade att dessa i huvudsak överensstämde. Det kunde vidare ej heller utrönas någon nämnvärd informationsspridning i två andra omfattande sociala medier, Youtube och Twitter. Detta föraranlände författarna att dra slutsatserna att konsumenter, med den ökade möjligheten till informationsspridning i sociala medier, inte skapar sig egna bilder av dagligvaruhandelns varumärken däri.}},
  author       = {{Persson, Johanna and Huba, Madeleine}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Konsumenternas upplevda bilder av dagligvaruhandelns varumärken i sociala medier}},
  year         = {{2011}},
}