Konsumenternas upplevda bilder av dagligvaruhandelns varumärken i sociala medier
(2011) FEKP90 20111Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Jämförandet av handelskedjornas kommunicerade varumärkesidentiteter och konsumenternas, på Facebook uttryckta, varumärkesbilder visade att dessa i huvudsak överensstämde. Det kunde vidare ej heller utrönas någon nämnvärd informationsspridning i två andra omfattande sociala medier, Youtube och Twitter. Detta föraranlände författarna att dra slutsatserna att konsumenter, med den ökade möjligheten till informationsspridning i sociala medier, inte skapar sig egna bilder av dagligvaruhandelns varumärken däri.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/2007612
- author
- Persson, Johanna and Huba, Madeleine
- supervisor
- organization
- course
- FEKP90 20111
- year
- 2011
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- management, Företagsledning, Management of enterprises, Sociala medier, Varumärkesidentitet, Varumärkesbild, Dagligvaruhandeln, Varumärkesuppbyggnad
- language
- Swedish
- id
- 2007612
- date added to LUP
- 2011-05-24 00:00:00
- date last changed
- 2012-11-14 06:36:07
@misc{2007612, abstract = {{Jämförandet av handelskedjornas kommunicerade varumärkesidentiteter och konsumenternas, på Facebook uttryckta, varumärkesbilder visade att dessa i huvudsak överensstämde. Det kunde vidare ej heller utrönas någon nämnvärd informationsspridning i två andra omfattande sociala medier, Youtube och Twitter. Detta föraranlände författarna att dra slutsatserna att konsumenter, med den ökade möjligheten till informationsspridning i sociala medier, inte skapar sig egna bilder av dagligvaruhandelns varumärken däri.}}, author = {{Persson, Johanna and Huba, Madeleine}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Konsumenternas upplevda bilder av dagligvaruhandelns varumärken i sociala medier}}, year = {{2011}}, }