En motiverande el- och kontrabasundervisnig - En studie om vad baslärare på estetiska programmet kan göra för att väcka motivation hos sina elever
(2020) LAMP72 20201Malmö Academy of Music
- Abstract (Swedish)
- Studien syftar till att undersöka hur el- och kontrabaslärare i gymnasieskolan arbetar för att väcka och bibehålla motivation hos sina elever. Jag har valt att göra denna studie då jag sett och upplevt att elevers motivation påverkar undervisningen i hög grad. I studien intervjuas fyra el- och kontrabaslärare om vilka faktorer som de beskriver är betydelsefulla för elevers motivation och hur de arbetar med motivation i sin undervisning för att stödja elevernas lärande och instrumentala utveckling. Aspekter de lyfter upp som viktiga för motivationen är gemenskap och samspel, elevers inflytande och att individanpassa undervisningen. De anser också att lärare måste vara tydliga med vad de vill att eleverna ska göra och vad syftet med det som... (More)
- Studien syftar till att undersöka hur el- och kontrabaslärare i gymnasieskolan arbetar för att väcka och bibehålla motivation hos sina elever. Jag har valt att göra denna studie då jag sett och upplevt att elevers motivation påverkar undervisningen i hög grad. I studien intervjuas fyra el- och kontrabaslärare om vilka faktorer som de beskriver är betydelsefulla för elevers motivation och hur de arbetar med motivation i sin undervisning för att stödja elevernas lärande och instrumentala utveckling. Aspekter de lyfter upp som viktiga för motivationen är gemenskap och samspel, elevers inflytande och att individanpassa undervisningen. De anser också att lärare måste vara tydliga med vad de vill att eleverna ska göra och vad syftet med det som görs på lektionerna är. När elever tappar motivationen berättar lärarna att de bland annat förenklar uppgifterna eller fokuserar på något som eleverna tycker är roligt. Lärarna tycker att betyg oftast inte har någon positiv inverkan på motivationen. (Less)
- Abstract
- The study aims to investigate how electric and double bass teachers in Swedish gymnasium work to inspire and maintain student’s motivation. I have chosen to do this study because I have seen and experienced that student’s motivation affects the teaching to a great extent. In the study four electric and double bass teachers are interviewed. The focus of the interviews is to see which factors the teachers describes as important for their student’s motivation and how they work with motivation in their teaching to support the students learning and instrumental development. Aspects the teachers highlight as important for their student’s motivation are community, musical interaction, influence of the student and individualized teaching. They... (More)
- The study aims to investigate how electric and double bass teachers in Swedish gymnasium work to inspire and maintain student’s motivation. I have chosen to do this study because I have seen and experienced that student’s motivation affects the teaching to a great extent. In the study four electric and double bass teachers are interviewed. The focus of the interviews is to see which factors the teachers describes as important for their student’s motivation and how they work with motivation in their teaching to support the students learning and instrumental development. Aspects the teachers highlight as important for their student’s motivation are community, musical interaction, influence of the student and individualized teaching. They also believe that teachers must be unmistakable about what they want the student to do and about what the purpose of the lessons is. When students lose motivation the teachers in the study say that they simplify the tasks or change focus to something that the students think is fun. The teachers think that grades usually have no positive effect on motivation. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/9029628
- author
- Savbrant, Isa LU
- supervisor
- organization
- course
- LAMP72 20201
- year
- 2020
- type
- H3 - Professional qualifications (4 Years - )
- subject
- keywords
- Utbildningsvetenskap, Musikpedagogik, El- och kontrabasundervisning, Estetiska programmet, Motivation, Musik, Pedagogik, Electric bass and double bass education, Arts programme, Music, Pedagogy, Educational Science, Music Education.
- language
- Swedish
- id
- 9029628
- date added to LUP
- 2020-10-06 11:17:50
- date last changed
- 2020-10-06 11:17:50
@misc{9029628, abstract = {{The study aims to investigate how electric and double bass teachers in Swedish gymnasium work to inspire and maintain student’s motivation. I have chosen to do this study because I have seen and experienced that student’s motivation affects the teaching to a great extent. In the study four electric and double bass teachers are interviewed. The focus of the interviews is to see which factors the teachers describes as important for their student’s motivation and how they work with motivation in their teaching to support the students learning and instrumental development. Aspects the teachers highlight as important for their student’s motivation are community, musical interaction, influence of the student and individualized teaching. They also believe that teachers must be unmistakable about what they want the student to do and about what the purpose of the lessons is. When students lose motivation the teachers in the study say that they simplify the tasks or change focus to something that the students think is fun. The teachers think that grades usually have no positive effect on motivation.}}, author = {{Savbrant, Isa}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{En motiverande el- och kontrabasundervisnig - En studie om vad baslärare på estetiska programmet kan göra för att väcka motivation hos sina elever}}, year = {{2020}}, }