Semester på hemmaplan? Personer med utländsk bakgrunds resvanor och turismkonsumtion i Sverige.
(2022)- Abstract
- Sweden is a multicultural country in which about 20 percent of the population has a foreign background. People who belong to different population groups live here and have diverse cultural backgrounds and lifestyles. This means that the Swedish tourism and hospitality industry today communicates with a very diversified Swedish target group.
This report, which is the result of a commissioned research project for Visit Sweden, is thus aimed at you who want to understand this growing target group. The study sheds light on Swedes with a foreign background in tourism consumption in Sweden by examining the segment's knowledge of Swedish destinations, sources for travel inspiration, travel reasons and obstacles to vacationing more in Sweden.... (More) - Sweden is a multicultural country in which about 20 percent of the population has a foreign background. People who belong to different population groups live here and have diverse cultural backgrounds and lifestyles. This means that the Swedish tourism and hospitality industry today communicates with a very diversified Swedish target group.
This report, which is the result of a commissioned research project for Visit Sweden, is thus aimed at you who want to understand this growing target group. The study sheds light on Swedes with a foreign background in tourism consumption in Sweden by examining the segment's knowledge of Swedish destinations, sources for travel inspiration, travel reasons and obstacles to vacationing more in Sweden. The study shows that the foreign background is less important for tourism consumption compared with socioeconomics, level of education and establishment in the labor market. However, the segment is very heterogeneous and that there are few reasons to treat people with this background as a segment. Therefore, the report offers nuances about the segment people with foreign background, rather than general conclusions. The report also contributes with increased knowledge of how the Swedish tourism and hospitality industry can form offers to this target group. Inclusive communication is presented at one of several paths to improve communication, with swedes with foreign background.
(Less) - Abstract (Swedish)
- Sverige är ett mångkulturellt land i vilket ca 20 procent av befolkningen är utrikes födda. Här lever människor som tillhör olika befolkningsgrupper med skiftande kulturella bakgrunder och livsstilar. Det innebär att svensk besöksnäring idag kommunicerar med en mycket diversifierad svensk målgrupp.
Kunskapsläget om personer med utländsk bakgrunds turismkonsumtion i Sverige är dock begränsad. Det finns ett behov av mer kunskap som svensk besöksnäring kan använda för att utveckla nya affärer och produkter. Denna rapport, som är ett resultat av ett uppdragsforskningsprojekt åt Visit Sweden, vänder sig därmed till dig som vill förstå denna växande målgrupp.
Studien belyser personers med utländsk bakgrunds turismkonsumtion i... (More) - Sverige är ett mångkulturellt land i vilket ca 20 procent av befolkningen är utrikes födda. Här lever människor som tillhör olika befolkningsgrupper med skiftande kulturella bakgrunder och livsstilar. Det innebär att svensk besöksnäring idag kommunicerar med en mycket diversifierad svensk målgrupp.
Kunskapsläget om personer med utländsk bakgrunds turismkonsumtion i Sverige är dock begränsad. Det finns ett behov av mer kunskap som svensk besöksnäring kan använda för att utveckla nya affärer och produkter. Denna rapport, som är ett resultat av ett uppdragsforskningsprojekt åt Visit Sweden, vänder sig därmed till dig som vill förstå denna växande målgrupp.
Studien belyser personers med utländsk bakgrunds turismkonsumtion i Sverige genom att undersöka segmentets kännedom om svenska besöksmål, källor för reseinspiration, reseanledningar och hinder för att semestra mer i Sverige. Studien visar att den utländska bakgrunden har mindre betydelse för turismkonsumtion jämfört med socioekonomi, utbildningsnivå och etablering på arbetsmarknaden. Segmentet är dock mycket heterogent och det finns få skäl att behandla personer med denna bakgrund som ett segment. Därför erbjuder rapporten nyanseringar om segmentet personer med utländsk bakgrund, snarare än generella slutsatser.
Rapporten bidrar även med ökad kunskap om hur svensk besöksnäring genom att arbeta med inkluderande kommunikation kan utveckla sitt målgruppsarbete och nå personer med utländsk bakgrund. Ett antal rekommendationer presenteras utifrån hur besöksmål kan integrera mångfaldsperspektiv i kommunikationsarbetet. Den diskuterar komplexiteten i arbetet med inkluderande kommunikation, åskådliggör utmaningar och visar på möjligheterna att nå en bredare målgrupp. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
https://lup.lub.lu.se/record/d4e609f4-1cd5-4b5c-b103-d9839158ce02
- author
- Eksell, Jörgen
LU
; Månsson, Maria LU
and Kalderén, Freja LU
- organization
- alternative title
- Staycation? The travel habits and tourism consumption of Swedes with a foreign background.
- publishing date
- 2022-04-14
- type
- Book/Report
- publication status
- published
- subject
- keywords
- inkluderande kommunikation, mångfald, destinationsmarknadsföring, målgruppsanalys, turism, uppdragsforskning, Strategisk kommunikation, social hållbarhet, inclusive communication, multicultural, destination branding, target group analysis, commissioned research, strategic communication, social sustainability
- pages
- 36 pages
- publisher
- MediaTryck Lund
- ISBN
- 978-91-8039-252-5
- 978-91-8039-251-8
- project
- Staycation
- language
- Swedish
- LU publication?
- yes
- id
- d4e609f4-1cd5-4b5c-b103-d9839158ce02
- date added to LUP
- 2022-04-14 08:49:49
- date last changed
- 2025-04-04 14:29:20
@techreport{d4e609f4-1cd5-4b5c-b103-d9839158ce02, abstract = {{Sweden is a multicultural country in which about 20 percent of the population has a foreign background. People who belong to different population groups live here and have diverse cultural backgrounds and lifestyles. This means that the Swedish tourism and hospitality industry today communicates with a very diversified Swedish target group.<br/>This report, which is the result of a commissioned research project for Visit Sweden, is thus aimed at you who want to understand this growing target group. The study sheds light on Swedes with a foreign background in tourism consumption in Sweden by examining the segment's knowledge of Swedish destinations, sources for travel inspiration, travel reasons and obstacles to vacationing more in Sweden. The study shows that the foreign background is less important for tourism consumption compared with socioeconomics, level of education and establishment in the labor market. However, the segment is very heterogeneous and that there are few reasons to treat people with this background as a segment. Therefore, the report offers nuances about the segment people with foreign background, rather than general conclusions. The report also contributes with increased knowledge of how the Swedish tourism and hospitality industry can form offers to this target group. Inclusive communication is presented at one of several paths to improve communication, with swedes with foreign background. <br/>}}, author = {{Eksell, Jörgen and Månsson, Maria and Kalderén, Freja}}, institution = {{MediaTryck Lund}}, isbn = {{978-91-8039-252-5}}, keywords = {{inkluderande kommunikation; mångfald; destinationsmarknadsföring; målgruppsanalys; turism; uppdragsforskning; Strategisk kommunikation; social hållbarhet; inclusive communication; multicultural; destination branding; target group analysis; commissioned research; strategic communication; social sustainability}}, language = {{swe}}, month = {{04}}, title = {{Semester på hemmaplan? Personer med utländsk bakgrunds resvanor och turismkonsumtion i Sverige.}}, url = {{https://lup.lub.lu.se/search/files/116756836/Semester_p_hemmaplan_2022_Eksell_Mansson_och_Kalderen.pdf}}, year = {{2022}}, }