Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Musik i hela skolan: En kvalitativ intervjustudie om lärares förutsättningar inom fritidshem och grundskola att samverka i musik.

Miranda Holmgren, Emil LU (2023) LIMP32 20222
Malmö Academy of Music
Abstract
In this study, I have come to investigate the interaction between the leisure-time center and the school’s music education. The purpose of the study is to identify the prerequisites that schools and leisure-time centers have for cooperation with music, as well as investigating the possibilities and obstacles of music teachers and leisure-time teachers in cooperation with music. Through qualitative interviews with four active teachers, two teachers in the leisure- times center and two music teachers, three themes that influence the work towards cooperation with music have been identified; Prerequisites, Cultures and Effects. Together with earlier literature and research, the study shows that cooperation between operations in music is... (More)
In this study, I have come to investigate the interaction between the leisure-time center and the school’s music education. The purpose of the study is to identify the prerequisites that schools and leisure-time centers have for cooperation with music, as well as investigating the possibilities and obstacles of music teachers and leisure-time teachers in cooperation with music. Through qualitative interviews with four active teachers, two teachers in the leisure- times center and two music teachers, three themes that influence the work towards cooperation with music have been identified; Prerequisites, Cultures and Effects. Together with earlier literature and research, the study shows that cooperation between operations in music is affected by: 1) subject-specific and organizational conditions, 2) cultures such as the understanding of each others work tasks and different professional practices, 3) effects in the form of the development and enrichment of the own teaching, more learning environments for the students and a more united school where both operations work together towards a common goal, the development of the students throughout the school day. (Less)
Abstract (Swedish)
I studien har jag kommit att undersöka samverkan mellan fritidshemmet och skolans musikundervisning. Syftet med studien är att identifiera vilka förutsättningar skola och fritidshem har för att samverka med musik, samt att undersöka musik- och fritidslärares möjligheter och hinder i samverkan med musik. Genom kvalitativa intervjuer med fyra verksamma lärare, två fritidslärare och två musiklärare, har tre teman som påverkar samverkansarbetet med musik identifierats; Förutsättningar, Kulturer och Effekter. Tillsammans med tidigare litteratur och forskning visar studien att samverkan mellan verksamheterna i musik påverkas av: 1) ämnesspecifika som organisatoriska förutsättningar, 2) kulturer så som förståelsen för varandras uppdrag och skilda... (More)
I studien har jag kommit att undersöka samverkan mellan fritidshemmet och skolans musikundervisning. Syftet med studien är att identifiera vilka förutsättningar skola och fritidshem har för att samverka med musik, samt att undersöka musik- och fritidslärares möjligheter och hinder i samverkan med musik. Genom kvalitativa intervjuer med fyra verksamma lärare, två fritidslärare och två musiklärare, har tre teman som påverkar samverkansarbetet med musik identifierats; Förutsättningar, Kulturer och Effekter. Tillsammans med tidigare litteratur och forskning visar studien att samverkan mellan verksamheterna i musik påverkas av: 1) ämnesspecifika som organisatoriska förutsättningar, 2) kulturer så som förståelsen för varandras uppdrag och skilda yrkespraktik, 3) av effekter i form av utvecklandet och berikandet av den egna undervisningen, fler lärmiljöer för eleverna samt en mer enad skola där båda verksamheterna arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål, elevernas utveckling under hela skoldagen. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Miranda Holmgren, Emil LU
supervisor
organization
course
LIMP32 20222
year
type
H3 - Professional qualifications (4 Years - )
subject
keywords
Fritidshem, Förutsättningar för Samverkan, Grundskola, Musikundervisning, Utbildningsvetenskap, Musikpedagogik, Elementary school, Leisure-time center, Music education, Prerequisites for cooperation, Educational Science
language
Swedish
id
9112873
date added to LUP
2023-03-27 16:09:49
date last changed
2023-03-27 16:09:49
@misc{9112873,
  abstract     = {{In this study, I have come to investigate the interaction between the leisure-time center and the school’s music education. The purpose of the study is to identify the prerequisites that schools and leisure-time centers have for cooperation with music, as well as investigating the possibilities and obstacles of music teachers and leisure-time teachers in cooperation with music. Through qualitative interviews with four active teachers, two teachers in the leisure- times center and two music teachers, three themes that influence the work towards cooperation with music have been identified; Prerequisites, Cultures and Effects. Together with earlier literature and research, the study shows that cooperation between operations in music is affected by: 1) subject-specific and organizational conditions, 2) cultures such as the understanding of each others work tasks and different professional practices, 3) effects in the form of the development and enrichment of the own teaching, more learning environments for the students and a more united school where both operations work together towards a common goal, the development of the students throughout the school day.}},
  author       = {{Miranda Holmgren, Emil}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Musik i hela skolan: En kvalitativ intervjustudie om lärares förutsättningar inom fritidshem och grundskola att samverka i musik.}},
  year         = {{2023}},
}