Moodle som stöd för aktivt lärande
(2018) LTHs 10:e Pedagogiska Inspirationskonferens In Pedagogiska inspirationskonferensen LTH 10.- Abstract (Swedish)
- För att lära sig programmera måste studenterna själva vara aktiva och öva programmering på dator. Med ett omfattande kursinnehåll går det av resursskäl
inte att göra all nödvändig övning obligatorisk därför har vi digitaliserat övningsuppgifter som tidigare varit på papper i ett försök att få studenterna att göra fler övningar på med en mer aktiv approach.
Försöken har mottagits väl och en majoritet av studenterna menar att de lärt sig mer jämfört med vad de hade gjort på traditionella pappersövningar.
Please use this url to cite or link to this publication:
https://lup.lub.lu.se/record/c4daaeb2-d1b2-4a95-80d0-61ee8de79fc5
- author
- Axelsson, Anna LU and Nilsson, Sandra LU
- organization
- publishing date
- 2018-12-06
- type
- Chapter in Book/Report/Conference proceeding
- publication status
- published
- subject
- keywords
- moodle, coderunner, Gamification
- host publication
- 10:e Pedagogiska Inspirationskonferensen 2018
- series title
- Pedagogiska inspirationskonferensen LTH
- volume
- 10
- pages
- 2 pages
- publisher
- Lund University
- conference name
- LTHs 10:e Pedagogiska Inspirationskonferens
- conference location
- Lund, Sweden
- conference dates
- 2018-12-06 - 2018-12-06
- ISSN
- 2003-377X
- 2003-3761
- language
- Swedish
- LU publication?
- yes
- id
- c4daaeb2-d1b2-4a95-80d0-61ee8de79fc5
- alternative location
- https://www.lth.se/fileadmin/lth/genombrottet/konferens2018/D3_Axelsson_Nilsson.pdf
- date added to LUP
- 2018-12-17 13:36:19
- date last changed
- 2019-12-16 09:58:38
@inproceedings{c4daaeb2-d1b2-4a95-80d0-61ee8de79fc5, abstract = {{För att lära sig programmera måste studenterna själva vara aktiva och öva programmering på dator. Med ett omfattande kursinnehåll går det av resursskäl<br/>inte att göra all nödvändig övning obligatorisk därför har vi digitaliserat övningsuppgifter som tidigare varit på papper i ett försök att få studenterna att göra fler övningar på med en mer aktiv approach.<br/><br/>Försöken har mottagits väl och en majoritet av studenterna menar att de lärt sig mer jämfört med vad de hade gjort på traditionella pappersövningar.}}, author = {{Axelsson, Anna and Nilsson, Sandra}}, booktitle = {{10:e Pedagogiska Inspirationskonferensen 2018}}, issn = {{2003-377X}}, keywords = {{moodle; coderunner; Gamification}}, language = {{swe}}, month = {{12}}, publisher = {{Lund University}}, series = {{Pedagogiska inspirationskonferensen LTH}}, title = {{Moodle som stöd för aktivt lärande}}, url = {{https://www.lth.se/fileadmin/lth/genombrottet/konferens2018/D3_Axelsson_Nilsson.pdf}}, volume = {{10}}, year = {{2018}}, }