Förändring pågår! Förslag på förändringsarbete kring kön och könsidentitet i skolan - Bilaga 2
(2022) p.1-10- Abstract
- Being trans in different ways is not an emergency and does not have to be dramatic. Instead of reacting only in the moment, politicians, principals, teachers, counselors, nurses and other adults can create a school where fewer spontaneous solutions are needed because there is well thought-out pedagogical and administrative work, what is called the 'whole-of-school approach' (Bartholomaeus & Riggs, 2017a, 2017b; Brömdal et al., 2020). Doing this work is not optional, it is part of the school's mission to create a learning environment free from discrimination, and being prepared saves time and effort.
Based on the material from a study with 13 adolescents and young adults discussed in the article "'You really have to change the... (More) - Being trans in different ways is not an emergency and does not have to be dramatic. Instead of reacting only in the moment, politicians, principals, teachers, counselors, nurses and other adults can create a school where fewer spontaneous solutions are needed because there is well thought-out pedagogical and administrative work, what is called the 'whole-of-school approach' (Bartholomaeus & Riggs, 2017a, 2017b; Brömdal et al., 2020). Doing this work is not optional, it is part of the school's mission to create a learning environment free from discrimination, and being prepared saves time and effort.
Based on the material from a study with 13 adolescents and young adults discussed in the article "'You really have to change the textbooks to change the society' - gender and gender identity in schools" in this report, material created by activists and advocacy organizations, and the international research, I suggest that schools can and need to change in several areas, and I structure the suggestions according to these areas. (Less) - Abstract (Swedish)
- Att vara trans på olika sätt är ingen nödsituation och behöver inte vara dramatiskt. I stället för att enbart reagera i stunden kan politiker, rektorer, lärare, kuratorer, skolsköterskor och andra vuxna skapa en skola där färre spontana lösningar krävs eftersom det finns ett genomtänkt pedagogiskt och administrativt arbete, det som kallas ”whole-of-school approach” (Bartholomaeus & Riggs, 2017a, 2017b; Brömdal et al., 2020). Att göra detta arbete är inte valfritt, det ingår i skolans uppdrag att skapa en studiemiljö fri från diskriminering, och att vara förberedd sparar tid och kraft.
Utifrån materialet från en studie med 13 unga och unga vuxna som diskuteras i artikeln ”’Man måste verkligen ändra i läroböckerna för att få en... (More) - Att vara trans på olika sätt är ingen nödsituation och behöver inte vara dramatiskt. I stället för att enbart reagera i stunden kan politiker, rektorer, lärare, kuratorer, skolsköterskor och andra vuxna skapa en skola där färre spontana lösningar krävs eftersom det finns ett genomtänkt pedagogiskt och administrativt arbete, det som kallas ”whole-of-school approach” (Bartholomaeus & Riggs, 2017a, 2017b; Brömdal et al., 2020). Att göra detta arbete är inte valfritt, det ingår i skolans uppdrag att skapa en studiemiljö fri från diskriminering, och att vara förberedd sparar tid och kraft.
Utifrån materialet från en studie med 13 unga och unga vuxna som diskuteras i artikeln ”’Man måste verkligen ändra i läroböckerna för att få en ändring i
samhället’ – kön och könsidentitet i skolan” i denna rapport, material som skapats av aktivister och intresseorganisationer, och den internationella forskningen föreslår jag att skolors förändringsarbete kan och behöver göras inom flera områden, och jag strukturerar förslagen efter dessa områden. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
https://lup.lub.lu.se/record/554a50a4-7f99-40bc-a37a-4b782ececb81
- author
- Schmitt, Irina LU
- organization
- alternative title
- Change is happening! Proposals for change on gender and gender identity in schools - Appendix 2
- publishing date
- 2022
- type
- Chapter in Book/Report/Conference proceeding
- publication status
- published
- subject
- keywords
- skola, trans, ickebinär, 'whole-of-school' arbete för genusrättvisa i skolan, kön, könsidentitet, intersektionalitet, cisnormativitet, Sverige, genus, school, trans, nonbinary, whole-of-school approach for gender justice in schools, gender, gender identity, Sweden, intersectionality, cisnormativity
- categories
- Popular Science
- host publication
- "Jag är inte ensam, det finns andra som jag". Rapport om unga hbtqi-personers levnadsvillkor
- pages
- 1 - 10
- publisher
- Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor
- project
- Young trans* and intersex peoples' experience of school
- language
- Swedish
- LU publication?
- yes
- id
- 554a50a4-7f99-40bc-a37a-4b782ececb81
- alternative location
- https://www.mucf.se/sites/default/files/2022/06/Bilaga2-HBTQI.pdf
- date added to LUP
- 2023-08-30 14:40:23
- date last changed
- 2023-09-27 13:42:41
@misc{554a50a4-7f99-40bc-a37a-4b782ececb81, abstract = {{Being trans in different ways is not an emergency and does not have to be dramatic. Instead of reacting only in the moment, politicians, principals, teachers, counselors, nurses and other adults can create a school where fewer spontaneous solutions are needed because there is well thought-out pedagogical and administrative work, what is called the 'whole-of-school approach' (Bartholomaeus & Riggs, 2017a, 2017b; Brömdal et al., 2020). Doing this work is not optional, it is part of the school's mission to create a learning environment free from discrimination, and being prepared saves time and effort.<br/>Based on the material from a study with 13 adolescents and young adults discussed in the article "'You really have to change the textbooks to change the society' - gender and gender identity in schools" in this report, material created by activists and advocacy organizations, and the international research, I suggest that schools can and need to change in several areas, and I structure the suggestions according to these areas.}}, author = {{Schmitt, Irina}}, booktitle = {{"Jag är inte ensam, det finns andra som jag". Rapport om unga hbtqi-personers levnadsvillkor}}, keywords = {{skola; trans; ickebinär; 'whole-of-school' arbete för genusrättvisa i skolan; kön; könsidentitet; intersektionalitet; cisnormativitet; Sverige; genus; school; trans; nonbinary; whole-of-school approach for gender justice in schools; gender; gender identity; Sweden; intersectionality; cisnormativity}}, language = {{swe}}, pages = {{1--10}}, publisher = {{Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor}}, title = {{Förändring pågår! Förslag på förändringsarbete kring kön och könsidentitet i skolan - Bilaga 2}}, url = {{https://www.mucf.se/sites/default/files/2022/06/Bilaga2-HBTQI.pdf}}, year = {{2022}}, }